måndag 30 september 2013

Don't lose hope




 Ett konstant lärande, ja det är vad livet är!
Ibland ser man kanske inte genast vad som är meningen med de situationer man hamnar i, men det brukar komma efter hand.
Något jag personligen fått lära mig är att man faktiskt blir starkare av allt elände som läggs på ens axlar, och någon har också sagt att Gud aldrig lägger mera på ens axlar än vad man orkar bära :)

Vilken tröst... att veta...att vad jag än råkar ut för så klarar jag av att ta mig igenom det!

Det är ju så mycket enklare och gör livet så mycket lättare att leva om man alltid försöker fokuserar på det positiva i varje situation.

Idag kanske det enda positiva är att solen skiner och att vi har en härlig höstdag?
I morgon kanske man hittar ännu någon ny liten ljusglimt som kan skingra mörkret...



Det finns så mycket strunt på facebook, men ibland hittar man de där små sidorna som försöker uppmärksamma oss på livets små väsentligheter, och som försöker hjälpa oss små människor att må lite bättre. Nedanstående rekommenderas varmt...
https://www.facebook.com/FFL.fightforlifeEtt




Och ja... här befinner vi oss just nu, men helt säkert är det också att detta inte är vår slutliga destination!

Vad vi gör av denna situation tar oss vidare framåt...
Vi är själva skapare av våra tankar och vårt liv...
Vi bestämmer själva om vi ska tänka positiva eller negativa tankar...
Vi har en valmöjlighet varje vaken sekund av dagen...

På lördagmorgonen satt jag som vanligt och njöt av mitt morgonkaffe i soffhörna, och där steg Pamela Andersson in i studion i morgonprogrammet. En människa sprudlande av liv och energi. Och hon fullkomligt strålade den underbara människan!

hjärntumörDär satt hon med sin elakartade hjärntumör, som inte går att operera bort, och berättade om sina träningsläger... hon har valt att leva livet fullt ut, och inte hänga läpp över att livet kanske kan ta slut?!
Hon berättar inspirerande om sitt liv i sin blogg
 http://blogg.topphalsa.se/pamelaandersson/

Och visst det är ju så mycket lättare att ta emot den energi de positiva tankarna ger än att tömma kroppen på energi genom att släppa in de negativa tankarna!

Idag skiner solen, och jag har bestämt mig för att skratta!

Ha en bra dag alla där ute! Glöm inte att leva idag, imorgon är det kanske för sent? Vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar