söndag 4 augusti 2013

Rikedom

Ja om en rik sku veta hur bra vi fattiga har det, då sku han bli grön av avund... :)


Tänk att få vakna till doften av nyrökt, färsk fisk! I morse när jag kom hem från mitt nattskifte kom maken iland med nyfångad fisk. Och så här såg den ut när jag vaknade efter 6 timmars sömn...


I rökugnen hängde dessutom dessa godingar så ljuvligt doftande...


En tur till växthuset, och vad hittade vi väl där??? jo där hängde några härligt solvarma tomater


Och efter att ha ätit förrätten bestående av en varm rökt abborre serverad på en gammal tidning ute på den soliga terassen blev huvudrätten följande...


Varm nyrökt böckling med solvarma tomater! Och efterrätten avnjöts direkt från busken i samband med bärplockningen som idag resulterade i 10 liter bär, som just nu saftas i saftmajan.


Får det lov att vara något att dricka? Kanske lite örtte, finns att välja mellan ett antal olika örter, kanske kamomill?


Eller kanske lite blandad mynta? Båda bra alternativ för den känsliga magen...


 Konstaterar också att jordgubbslandet står i full blom igen... kanske hinns det med ännu en skörd denna sommar?


Jo som sagt om en rik bara skulle veta??? Inga konstigheter här inte bara färska naturliga råvaror, och dessutom helt gratis! det enda som krävs är lite eget arbete... men ack så trevligt mellan varven.

En ört av det lite mera exotiska slaget har också slagit rot i min rabatt... grön och ståtlig får den stå kvar där, kanske är det någon som undrar, varför den står där? Den är planterad av fåglarna, och intressant blir det att se vad det kan bli av denna?! ;)


Ha en skön fortsättning på söndagskvällen, personligen ska jag göra mig klar för ännu en arbetsnatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar