torsdag 13 september 2012

Under eget tak

Jaha då börjar man så småningom slå sig till ro på nya stället. Det har varit ganska brått sista tiden med att få allt i ordning, men jag blev riktigt nöjd med min mottagning. Nu kommer allt att samlas under samma tak, och det betyder att utrymme frisätts i vårt lilla hem vid havet. Alla ingredienser till mitt "salvakok" hamnar till mottagningen, och det betyder att allt arbete utförs på ett och samma ställe. "Och hemmet blir en plats för enbart avkoppling".
Jo, jo man kan ju få ha sina drömmar?! Örtodlingarna kommer naturligtvis att fortsätta i den friska havsluften, men eventuellt kan de kanske utökas med någon odling i Nämpnäs i framtiden.

Arbetet har denna vecka varvats med arbete... ett gammalt hus är ju trots allt inte nytt och det kommer troligen att bli mera underhållsarbete framöver. Nu har vi roat oss med att tömma källaren på trävirke, och avlägsna kutterspån ur taket, ny isolering har satts i källartaket och som bäst håller nya  brädor på  att spikas upp. Vi har haft en regnig sommar och fukt har hittat in också i vår källare. Så bättre är att förekomma än att förekommas, för mögel det vill vi inte ha!

Min nya Bio-Resonans maskin är beställd och jag ser med stor förtjusning fram emot att få börja bekanta mig med det nya veterinärprogrammet! Och jag vågar nästan påstå att jag blir först med det i Finland?
Raycomp ps 10, Rah 11 VET, något för alla djurälskare att lägga på minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar