onsdag 25 juli 2012

Universum, skicka mig ett hus ,Tack!

Jag fick inte mitt hus, trots att jag kände mig så säker på att det var mitt. Nej, i andra rundan av budgivning, stack helt plötsligt en mycket mera penningstark individ tydligen till en slant som de kunde acceptera. Nå kanske lika bra. Platsen hade passat mig ypperligt, men praktiskt kanske det hade orsakat besvär. Det var ju inte riktigt handikappvänligt, och uthusen kanske inte heller var riktigt praktiska? Ja, ja... jag försöker ju bara komma med bortförklaringar...skiit!
Men nu har jag lagt in en beställning på ett mycket bättre hus! Optimalt ska det ha minst 2-3 rum och kök, vatten, el, toalett, vedspis eller öppen spis, och ingen oljepanna. Dessutom ett uthus som rymmer en häst, och en liten verkstad till gubben. Och det bör ligga i Nämpnäs med omnejd. Leveransen får som sagt ske snarast. Jag har fått några bud som jag överväger, men flera får gärna komma in. Priset? Så lågt som möjligt! Är det någon som inte behöver sitt hus, och vill slippa utgifter som fastighetsskatt? så varför inte slå till?! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar