onsdag 11 januari 2012

Näring för själen

Äntligen lite sol! men vilket mörker som har omslutit oss nu en längre tid. Det kan bryta ner även den starkaste!
Humörbarometern sjunker och tröttheten ökar, och nu om inte förr lär väl D-vitaminbristen ge sig till känna?
Personligen känner jag att det nu är dags att börja knapra lite extra vitaminer. Jag hör ju till dem som är "periodare". Ibland konsumerar jag ganska stora doser vitaminer och däremellan ingenting alls. Jag har inte alls tagit extra vitamintillskott sedan våren, helt enkelt för att jag inte behövt. Men nu börjar jag känna mig lite småsliten, och som sagt vem gör inte det i detta fördömda mörker?!

Helgen bjöd ju på lite solsken, både fredag och lördag, och det var så där lagom kyligt för en riktigt lång härlig skogspromenad. Nu har vi ju havet inpå skogen, så man får en kombination av både skogspromenad och havsluft! På fredagen började sundet äntligen frysa till, och kanske ska man också i år få njuta av långa promenader på isen? Vi får väl se. Hursomhelst blev det några härliga timmar i den friska luften, där solen trängde sig in i skogsgläntorna och gnistrade på den vita nysnön. Eftermiddagssolen gav ett trollskt skimmer i skogen och det  rasslade svagt från den tunna isskorpan på havet. Underbart! Väl ute vid strandkanten fick jag njuta av en himmelsk solnedgång på ett för engångsskull vindstilla hav.
Det gäller att passa på! Det är inte varje dag man får möjlighet att ladda batterierna.

2 kommentarer:

  1. Ni bor antagligen på världens bästa plats !

    SvaraRadera
  2. Vi bor ju mitt i naturen! och det är rena paradiset!

    SvaraRadera