lördag 7 januari 2012

Inga nya nyårslöften i år

Nej, det blev inget nyårslöfte i år. Jag arbetar ju fortfarande på det löfte jag gav senaste nyår. Dvs. minus 15 kg till nyår 2012... Ja det blev som det blev med den saken, ännu är det långt tills de 15 kilona är borta, men ingen kan väl anklaga mig för att inte ha försökt?
År 2011 har varit mitt år! Barnen är uppvuxna och utflugna ur boet. Och den tid jag, de senaste 18 åren, satsat på att skjutsa dem till och från olika aktiviteter så har jag det senaste år satsat på mig själv!Foton
Tre - fyra gånger i veckan har det blivit en timmes svettigt danspass, och som avslutning på veckan, en timmes power-yoga.
                                                                                                                                                    Redan första vardagen efter nyår stod jag på gymmet http://mgdepan.com/ och inhandlade det första månadskortet.
Jag började med vanlig gymträning några gånger tills gruppträningen kom igång efter nyår. För nu fanns ingen tid att förspilla. Jag hade äntligen fattat besluten om att ta kontroll över min sakteligen svällande kropp! Foton
Och fy vale så kämpigt det var i början! Konditionen var på noll, och mina en gång så starka muskler var det svårt att aktivera. Jag kände mig  verkligt muskellös!
De senaste åren har det också blivit allt sämre med balansen, vilket jag skyllt på de problem jag haft med öronen och svindelatacker mellan varven. Lägg därtill den slöa sköldkörteln som rubbat på allt i systemet! Ja jag kände mig verkligen risig och i uselt skick! Men efter bara några yoga-pass med den fabulösa Ingrida som instuktör, började balansen sakteligen förbättras. Och jag kan ju bara konstatera att vartefter muskelstyrkan förbättras så förbättras också balansen!
Danspassen har satt fart på flåset, och konditionen har förbättrats märkbart! Kroppen har slimmats, men det är det kanske bara jag som märker? Musklerna är starkare och kroppen är överlag smidigare. Vågen pekar neråt, även om jag tycker att den borde börja snabba på... Kort sagt jag mår mycket bättre och orkar mycket mer än för ett år sedan. Nej jag ljuger inte om jag säger att jag känner mig 10 år yngre!

 Ingridas ord är visa ord;
" IT'S NEVER TOO LATE TO LOOSE WEIGHT!"
Det är de orden som ska bli min ledstjärna detta år 2012, och jag fortsätter det arbete jag påbörjat!
Jag ser framemot årets första Baila Latina pass, det kommer att bli kämpigt några gånger för det har ju trots allt varit jul, med allt vad det innebär... Och muskler och kondition är tyvärr färskvara! Det blir att börja på ny kula igen... Det finns ju tyvärr inga genvägar!

Så gott folk upp från sofflocket!

2 kommentarer: