onsdag 5 januari 2011

Nytt år - Nya förhoppningar

Ett nytt år är påbörjat, nyårslöftena givna - men ännu inte brutna!
Första vardagen på det nya året stod jag utanför gymmets dörr, det var nu det nya livet började. Månadskortet löstes, maskinerna förevisades och jag började med att utmana löpbandet. Jag har tidigare - nu tyvärr många år sedan varit flitig användare av gymmet, så mycket var bekant, men många maskiner var också nya och främmande. Jag kände mig mycket tillfreds med mig själv efter avslutat pass.
 Min mening är att dra tre morgon- pass på gymmet/vecka. Och till min stora glädje har jag redan 2 pass avklarade den här veckan, men visst var det motigt att komma iväg på morgonen- det kan ej förnekas.
Förutom gymmet ska det bli två zumba-pass/vecka, men zumban har ju inte kommit igång ännu på det nya året.
 Den tredje och kanske största utmaningen blir att avstå från alla godsaker! nåja, alla godsaker har jag ju inte tänkt avstå, men målet är en viktminskning på 10 kg till påsk, gärna mer, och ytterligare 5 kg till midsommar.
 Hur som helst 20 kg ska bort under 2011, på ett eller annat sätt... men har man väl fått en början, och kommit igång brukar det ju rulla på av bara farten. Kanske kan jag så småningom publicera före och efter bilderna också, den första är tagen men tål tillsvidare inte dagsljus...
Istället kommer en bild på mina hungriga småfåglar, det är ju för tur att det finns någon som får äta så mycket de orkar! Jag hade tänkt försöka fånga en bild på solförmörkelsen igår, men tyvärr, det var alldeles för många moln som skymde solen.

1 kommentar:

  1. Här var det härlig läsning! ;)
    Hälsar Livsnjutarn!

    SvaraRadera