söndag 3 januari 2016

Förebygg förkylning

Nu har varit en besvärlig tid och många har lagt sig i inluensaliknande förkylning med feber värk och riklig hosta!
Också i min närhet har förkylningen härjat och hela familjer har lagt sig som på löpande band.
Men också denna gång lyckades jag stå emot :) Jag får ofta frågan hur jag klarar av att hålla mig frisk? Nå det gör jag ju inte alltid, men det är mera  allergi än förkylning jag har dragits med de senaste åren, och det är något jag nu håller på att åtgärda med bioresonansens hjälp, men det kan vara lite besvärligt med huset full med pälsdjur...


Men hur jag förebygger förkylning vill jag gärna dela med mig av, och ett tips som fungerar riktigt bra för mig, och har så gjort den senaste tiden är; att alltid om jag kommit i kontakt med flunsiga personer så tar jag
*en extra dos proargi9 (5 gram) och
*0,5 dl Mistify ibland blandat med 0,5 dl aloevera
*samt ökar intaget av phytolife.
 L-arginin är en väldigt viktig antioxidant för att höja immunförsvaret, pga att arginin krävs för produktion av kväveoxid, och våra mördarceller använder ju kväveoxiden för att oskadliggöra bakterier och virus.
Mistify är en naturlig bärdryck som är en av de antioxidantrikaste dryckerna kända på marknaderna, och antioxidanterna ger immunförsvaret en extra boost.
Phytolife basar kroppen och gör det svårare för bakterier och virus att föröka sig.
(Märk; Virus och bakterier trivs inte och kan inte föröka sig i en basisk kropp! Därför är det knappast någon slump att förkylningar slår till vid jultid och efter nyår? Säsongs-influensan brukar ju normalt dyka upp i dessa tider, efter att  vi frossat hej vilt i den goda julematen, godis och sötsaker, som försurat våra kroppar...)
Dessutom tar jag
*en msk Manukahonung 20+.
 Manukan är rik på goda bakterier och de tar död på skadliga bakterier och virus. Dessutom smakar den gott! och är inte alls så sliskigt söt som vanlig honung ( 20+ betyder att den är 20 gånger så effektiv som honung med 1+, och vår vanliga honung saknar helt +).

 Detta var den förebyggande behandlingen :) Men om jag känner att flunsa håller på och bryter ut så sätts det fulla artilleriet in och förutom ovanstående så sätter jag in nedanstående.
 Jag tar 100µg D-vit, 75µg zink, och 1 kaps C,A&D (500mg C-vit, 25mg polyfenoler,10mg zink, 3000µg A.vit, 10µg D-vit och 40mg L-Leucin).
2ml echinacea och 2 ml astagalus blandat i 1,5 liter vatten med 0,5 dl phytolife och saften av en citron, som drickes efter hand. Och mera mistify och manuka efter ngn timme...

Sen bär det raka spåret in i den heta bastun där jag stoppar fötterna i ett hett fotbad spetsat med 0,5 dl havssalt + ett par tsk av min blandning av magnesuimsalt och msm-pulver. Dessutom droppar jag ett 20tal droppar teatreeolja i vattenskopan  som slängs på kaminen och den heta ångan drar jag först djupt in genom näsan och sen så djupt ner i lungorna som möjligt.

Efter bastun masserar jag fötterna med gammaldags vicksalva (vaporub) och ibland om det verkar vara svårstoppat så skivar jag gullök som jag placerar på gladpack och drar fast så att lökskivorna hamnar under fotsulorna. Sen på med yllesockorna! Och så kurar jag ihop mig i mysfåtöljen och ser till att hålla mig varm medan rikligt mängd vätska inmundigas.

Min normala daglig dos för att försöka hålla immunförsvaret på topp och försöka hålla mig frisk är

50µg D-vit
25mg zink
1 kapsl Glutamin multi (med vitaminer och mineraler)
100µg selen (det tar jag i perioder kanske 3-6 månader/år för att sköldkörteln ska fungera)
1 kaps 0mega3
1-2 proargi9 (5 gr L-arginin per dos)
30-60ml mistify
och phytolifen blandar jag alltid i det vatten jag dricker under dagen.
I perioder använder jag också forevers aloevera för att ytterligare basa kroppen och stärka tarmfloran och "tvätta" tarmarna, då brukar jag köra på med en tre månadersku.

Det jag slarvat med under en längre tid är nässköljningskannan, men där ska jag försöka bättra mig, det handlar ju bara om att göra det till rutin igen.
Regelbunden nässköjning med saltvatten så sköljer ju bort virus och bakterier innan de hinner fä fäste på slemhinnorna, och det samma gäller allergener.

Sedan synergys produkter kom in i mitt liv så har jag  kunnat minskat mängen vitaminer och mineraler ordentligt eftersom synergys v3 produkter är ganska heltäckande. Tidigare tog jag en hel näve med kapslar och tabletter/dag men det behövs inte längre, utan jag klarar mig nu med endast 3-4 st :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar