måndag 19 oktober 2015

Dagens snabbis

Äntligen! Nu känner jag att jag är på gång igen.
Också i bokstavlig bemärkelse...
Och utan undanflykter så stack vi också idag ut på dagens snabbis, i bland blir det lite längre sträcka, och ibland som idag, knappa tre kilometer, men huvudsaken är pulshöjningen och känslan när svetten rinner ner längs ryggen.

Det har varit trögt en tid, och jag har inte riktigt kommit igång med träningen denna höst, något som kännts av både i kropp och kläder! Antingen har det kommit resor, föreläsningar, jobb eller diverse krämpor emellan. Och ibland har det nog bara varit krämpor som känts som en passande ursäkt, tror jag? Men nu känner jag att det svängt, och det är huvudsaken.

Senaste vecka började med söndagens 10km länk, måndagen blev bara en kort snabbis, tisdagen var det tänkt att bli tre pass på gymmet, som dock avslutades efter 2 och ett halvt, onsdagen blev 2 riktigt korta snabbisar, men jag var så fruktansvärt "lemin", vilket satt i ordentligt ännu på torsdag. Men inga ursäkter... Jag tog mig genom torsdagens SBT med, i mitt tycke, godkänt vitsord. Fredagen blev det en kort snabbis, lördag en längre snabbis och söndagen blev det 5 kilometer i lite lugnare takt och avrundning med yoga-bodyrelaxation på gymmet. Och däremellan har jag stått 10-20 minuter på vibrationsplattan.

Och visst ger det resultat! Kondisen har blivit bättre, andningen är inte längre så ansträng vid rask promenad, och idag märker jag faktiskt också att magen börjat krympa igen... Härligt! Och så får vi dessutom andas frisk härlig havsluft!

Nu kör vi! Visst hänger ni på också?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar