torsdag 1 maj 2014

Första Maj...

...arbetstagarens dag eller företagarens andrum? och någon håller på att dricka upp vattnet i sundet :)


Men vi har ju haft vackert väder om än lite kyligt.

Första maj, jo... Egentligen skulle det vara ganska skönt med en 1 maj varje vecka, just för den där egna tiden, men samtidigt skulle det snabbt bli ganska tomt i en företagares plånbok.

Dagen har gått i hemarbetets tecken, dvs sånt det är svårt att hinna med annars. Vi har stökat på i trädgårdslandet och planterat lite buskar. Rensat bort gamla grenar ur hallonbuskar och vinbärsbuskar. Slängt ut näten ur vinterförvaringen, dvs tömt mitt lilla hobbyväxthus och förberett det för odlingssäsongen. Någon tomatplanta skall väl in där kan jag tänka mig.

Det blev också en runda upp till Einarsgården för att koka lite salva. Och det blev tyvärr sista koket av mirakelsalvan för denna säsong, för nu är det slut på de "gröna råvarorna"!
 Det har räckt förvånansvärt långt, men så skördade jag också rikligt senaste sommar, och trodde också att det skulle bli massor över, men se nu är det slut!
Jag är dock mycket tacksam för den genomslagskraft mirakelsalvan fått denna vinter, men så uträttar den ju också mirakel :).

 Hoppas nu bara på värme och snabbt grönskande natur!! så vi får något att skörda, men det är ju på gång.

Vinbärsbuskarna vid Einarsgården har också fått nya stöttor idag, och nu ska det inte vara några problem att komma runt dem med gräsklipparen.





Jordgubbslandet där bredvid gav dock en liten snopen överraskning, det hade tydligen haft "hyresgäster" över vinter? Tomt under de torra bladen... bara gropar i marken... hoppas det smakat gott åtminstone.



Avslutningsvis blev det till att avrunda dagen på gymmet med ett häftigt pump-pass, (och jag är så tacksam för att eftermiddagens skrovmål hölls kvar i lilla magen) så Ja... jag är helt nöjd med min första maj, trots att jag glömt bort att vädra min studentmössa. Nu väntar bara bastun, och sen är allt fullkomligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar