lördag 16 juni 2012

Veckoslut för hjärtat

Här sitter jag i Sundbyberg och omsluts av aromer av allehanda slag. Väninnan jag är inhyst hos håller som bäst på att färdigställa ännu en kulinarisk middag, och jag ser som alltid fram emot de fantastiska smakupplevelser som är att vänta. Ack hur många gånger har jag inte önskat att jag också behärskat den kok-konsten!
Dagen har förlöpt i cirkulationens och hjärtats tecken. Morgonen började med en fruktad tentamen som dock visade sig vara övervinnerlig, så nu sitter jag här helt nöjd och stolt över att det välfyllda hjärnkontoret fortfarande lyckas ta emot och lagra information. Kan bara konstatera att mitt minne är väl som de flesta andras? dvs selektivt, och lagrar bara den information som anses viktig. Dags att sätta sig till bords och jag kan fresta med följande meny;

-Grillade Jätte-Räkor på spett, marinerade i ingefära-vitlök och chili
-Citrus-Lax med romsås, avocado/mango sallad och färsk potatis
-Jordgubbar

Och till det ett glas vitt Les fumées blanches


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar