söndag 1 januari 2017

Oh yeah - Början bra!


Jag kan lika bra skriva årskrönika direkt ;) 2017 var ett helt magiskt år :)

Jag väcktes med ett ryck halv 10 av att golvet knarrade... Pappa! honom hade jag ju glömt...
Oj vad jag sovit gott inatt! Vet inte när jag senast sovit så gott?

Vi hade en mysig nyårsafton.
Det blev två timmar i tunnan med locket som vindskydd medan den kraftiga vinden öste på.
Men varmt och gott i vattnet och en stjärnklar himmel fick vi med flera stjärnfall.
Sen blev det mys framför tv med glada skratt till grevinnan och betjänten.
Och glädjen höll i sig ända fram till sena natten.

Jag är så tacksam för att pappa ville fira med oss och sova över i jungfrukammaren.

Årets första dag och första promenaden var som att stiga in i en ny värld till skillnad från de senaste dagarnas blåsiga väder.
Och det stora runda hjärtat som var så tydligt för mig (men som kameran inte såg lika tydligt) gav löfte om en strålande framtid!

För mig blir dagen ett tecken på att det som många upplevt som ett turbulent år nu ersätts av ett tryggt lugnt år.


Att det var helt vindstilla, gav mig också möjlighet att föra en lång dialog med en strandskata, till Kosmos stora förundran.


Därtill - ett par minusgrader och den rätta nyårskänslan kunde inte annat än infinna sig.
Och de vackra solnedgångarna fortsätter ju att imponera...

Lycklig?
Ja men visst!
Detta blir utan tvekan ett magiskt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar