onsdag 27 april 2016

Vårens fritidsintresse

Jag har blivit en riktig hejare på att samla hjärtan verkar det som :) här är ett collage från morgonens promenad. Undrar om någon annan lyckas hitta de hjärtan som jag tycker är så tydliga?
Dessutom var vägen beströdd  med små hjärtan i olika färger.


Och arbetsdagen idag avslutades med detta lite ovanligare psoriasis-hjärta, lite kul tycker jag.

Verkar som om hjärtan bara dyker upp lite överallt och i alla konstellationer?
Mitt i allt spricker det upp i molnen och ett tydligt hjärta framträder på himlen.
Luft-Hjärta

Eller så drar man eld på en tändsticka och sätter eld på lite gammalt fjolårsgräs, så ser man tydligt elden sprida sig i formen av ett hjärta.

Eld-Hjärta

Det hände också dagen därpå, kanske är det så elden brukar sprida sig? och bara jag som inte lagt märke till det tidigare?
Det porlande vattnet skummar också ihop något hjärta mellan varven

Vatten-Hjärtan
 och däremellan uppenbarar sig hjärtan i stenar, mossa, lavar bark...

Jord-Hjärtan

Ja där har vi då hjärtan i alla fyra elementen :) Luft, eld, vatten och jord :)

Genom kamera linsen kan man ibland upptäcka hjärtan som ögat inte ser så där helt automatiskt eller vad sägs om dessa hjärtan bildade av solens strålar?



En trädstam i skogen
Och bilden upp och ner :)




Skräp-Hjärta :)
Man packar lite nät från en låda som inte var helt ren, och när man ska torka bort skräpet från bordet, så vad tror ni väl ligger där?

Och det bästa av allt ju mera man fokuserar på hjärtan omkring en desto flera dyker upp!
På en väg som som vandras dagligen dyker det upp nya hjärtan för varje dag. Visst det händer att man ser hjärtan man sett förut också, men det är de nya som fascinerar mig.

Dessutom det viktigaste tycker jag, ju mera man fokuserar på kärleken, som ju hjärtat är en symbol för, desto mera växer kärleken!
Nu har det dessutom börjat dyka upp hjärtan på min FB- sida som någon annan börjat uppmärksamma. Härligt! Det tackar jag för, mera sånt! Och mera kärlek till folket!

Ha en riktigt skön vår med massor med Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar