söndag 19 maj 2013

Sommar när den är som bäst!


De senaste dagarnas värmebölja har gjort att naturen exploderat, och nu har man bokstavligen kunnat höra att det växer så det knakar! Men kanske har det mest varit tallkottarna som satt frön?

Nu är jag ju inte mycket för värme. Men naturen är underbar! Fåglarna sjunger i allehanda stämmor och de försöker outtröttligt överrösta varandra. Färgerna är fantastiska, och dofterna... mmm .. Härligt!

Värmen är det ju inte mycket jag kan göra åt, men 27-30 grader i MAJ!? nåja, man får ta det som det är, men ska vi nu ha  södernvärme här hos oss i norden så är det ju för tur att den kommer nu medan det är relativt myggfritt. Antagligen bara en tidsfråga innan den explosionen är här också, men förvånansvärt lite mygg så här långt.

Visst det är skönt med sommar och värme, men helst inte över 20 grader... Jag vet att det är många som protesterar, men det är min åsikt! Inte trevligt med en massa sysslor som man inte orkar utföra pga att; ...svetten rinner... huvudet surrar...snurrar...orken tryter och till slut kommer huvudvärken... och det utan vätskebrist! Dessutom är det ju stört omöjligt att hitta sömnen nattetid!
 I går var det närapå att jag avbokat den semesterresa som är bokad till september, betala för detta dessutom?!
Nå well, det är ju inte riktigt samma sak, för då är det ju semester och förhoppningsvis kan man tillbringa den tiden i havet om det nu blir för varmt på land.

Nu mullrar dock åskan på avstånd och förhoppningsvis ska den ta sig ner till oss också. 
Åska och blixt och dunder det älskar jag! Det är sommar när den är som bäst! Det är aldrig så friskt, härligt och underbart doftande  som efter att ett riktigt åskväder rensat luften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar