söndag 6 januari 2013

Det är nu det börjar...

...igen,  kampen till ett lättare och mera tillfredsställande liv, för känslan efter ett riktigt svettigt motionspass är svår att jämföra med något annat! Idag har jag invigt mina nya skidor och dessutom varit ut på isen första gången denna säsong. Nu efterlyses bara lite mera snö, en 5-10 cm skulle sitta fint under skidorna.


Nästa vecka är det också dags att styra kosan tillbaka till gymmet efter en lite längre paus pga giltig orsak, men med förgörande resultat som följd :(, nå det är bara att suga i det sura äpplet, se sanningen i vitögat och börja om igen från ruta noll... men ska jag vara helt ärlig, så mår jag nog så mycket bättre och har så mycket mera ork och känner mig så mycket yngre än för 3 år sedan! så om jag inledde min resa tillbaka från noll, på en skala på 0-10 så befinner jag väl mig på en 2,a just nu. Kampen fortsätter... anmäld till 4 gympass nästa vecka, så nu väntas lite mjölksyra!

Nu har jag ju dessutom preparerat min sköldkörtel med Guggul och thyreoid jämsides med thyroxin en tid så månne den inte ska börja vakna till liv snart igen? min förhoppning är ju att thyroxinet ska kunna avskrivas helt så småningom. Nedan en intressant länk om hypothyreos som min väninna skickade mig från Australien.


http://www.thyroid-australia.com/index.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar