torsdag 26 april 2012

Akut vår-depression

Jag har konstaterat mig vara deprimerad!? helt så där hux flux... Hittills i några dagar har jag försökt skylla allt på gubben därhemma, men man är ju inte sämre än att man kan erkänna sina fel och ändra sig. Och det kunde ju han också gärna få göra, eller hur? Men, men ikväll ska jag åtminstone ta mig lite extra ledigt för att försöka få någon början på eländet som vintern lämnat efter sig. Tomten svämmar över av bråte, och så är det ju den arma lervällingen grävmaskinerna lyckades åstadkomma i höstas. Där får nog gubben ta och aktivera skyffeln för att få lite dränering till stånd. Annars får vi ändra vårt odlingssätt och ersätta örtagård och trädgårdsland med risodling!
Jag skulle så gärna ha farit i väg för att skaka på fläsket ikväll som alltid på torsdagskvällarna, men måste tyvärr avstå för det jordiska. Fast egentligen känns det riktigt skönt att få det mest akuta överstökat.

Vi tar nya friska tag, och jumpar en annan kväll! Jag antar att det kommer att bli en del gymnastiska övningar också i trädgården.

2 kommentarer:

  1. Jag har litet svårt att tänka mig dig som deprimerad...

    SvaraRadera
  2. Drabbar även mig... men så farligt är det ju inte. :)

    SvaraRadera