tisdag 16 augusti 2011

Norge i mina tankar

Jag känner en stor irritation! över medias hantering av det hemska som inträffade i Norge för en tid sedan.
Varför ska media nu fokusera på den idiot som utfört dådet? Det var ju precis det han eftersträvade; att få uppmärksamhet, att synas och därmed få en plats i historien!
Tack vare media har det nu lyckats, jag tror inte att det finns en nulevande människa som inte kommer ihåg hans namn, hans genomträngliga blick fylld av ondska och vad han gjort?
Därmed har han uppnått sitt mål, han blev någon! Vad ger detta för signal till likasinnade?

Det händer om och om igen!

Min önskan skulle vara att media vid liknande händelser utelämnade upplysningar om den som utfört vansinnesdåd. Vill man slå på stora trumman så kan man väl i stället fokusera på de stackare som drabbas? den som utför något liknande är inte ens värd att nämnas vid namn! men det är ju min åsikt....

En stilla tanke till de drabbade i Norge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar