onsdag 6 april 2011

Bio-resonans, en ny folkmedicin?

Efter 2 månaders väntetid, har äntligen min kropp blivit "genomskannad". Och precis som jag trodde fanns obalansen i mina binjurar, men också hypofysen. Nu lagras ju väldigt mycket kvicksilver i hypofysen, så det kan ju vara en orsak. Kvicksilvret var också på gränsen till att överskridas, (fortfarande!) trots att det är nästan 20 år sedan jag sanerade mina tänder. Sköldkörteln däremot verkade ligga i bra balans med den thyroxindos jag tar, medan kalium såg ut att vara en bristvara i min kropp... Intressant. Kaliumvärdet var enligt laboratoriesvaren helt normalt för en månad sen, men det har ju förstås hunnit ändras? Dessutom framkommer det i min vitaminbibel att man kan lida av kaliumbrist, trots att blodproven visar normala värden. Nå nu har jag börjat ta saltbalans tillskott idag, så kanske mina symtom försvinner? Symtom som dessutom är kännetecknande för kaliumbrist! Däremot var koppar och mangan för högt, likaså D-vitamin och en del andra vitaminer. Jag har ätit ordentligt med vitaminer i många år, men just D-vitamin har jag varit sparsam med, och ändå är det högt? Det får ju en att undra hur bra de nya rekommendationerna är?
Nu ska jag leva en månad efter de nya råd jag fått, och sedan kolla upp resultatet. Och jag hoppas verkligen att det hjälper.

Vad är då bio-resonans, och hur fungerar det?
Lite hokus-pokus känsla får man allt, men egentligen är det riktigt logiskt. Bryter vi ner våra kroppar till minsta beståndsdel, så kommer vi till små kolatomer, och går man snäppet längre och tar reda på vad kolatomen består av så återstår ju bara energi! Och energi rör sig i vågor, så vad är då mera logiskt än att läsa av frekvensen i energivågorna?
Nu är ju inte jag alls insatt i hur det hela fungerar, men det är onekligen intressant! Och jag får en känsla av att det är därifrån vår framtida folkmedicin växer fram.

2 kommentarer:

  1. Cu högt -inflammation, som kroppen själv försöker 'bota'. K borde inte röra på sig så lätt. Energi-faktor nr 1.

    Kolatom-resonans låter faktiskt intressant. Det ligger bakom många sjukdomar som diabetes etc. Och bakom många mediciners verkan.

    SvaraRadera
  2. Jo, exakt min slutsats om Cu... och K tror jag ju eg. inte har rört på sig heller, men K i blodprovet behöver inte betyda att cellen har tillräckligt med K...

    SvaraRadera