söndag 28 mars 2010

Drömmen som förverkligas

Äntligen skall drömmen bli förverkligad!
I snart 10 år har jag funderat, fantiserat och drömt... Shirley MacLaine var den som väckte drömmen och längtan för snart 10 år sedan, orsaken var hennes bok - El Camino.
El Camino - Pilgrims-leden från st Jean Pied de Port i Frankrike till Santiago de Compostela vid spanska västkusten , 780 km lång! I början av månaden läste jag Agneta Sjödins bok - en kvinnas resa, och strax efteråt fattade jag beslutet - September! Då ska det bli vandring!
Nu är flygbiljetterna bokade, och vandringen påbörjas den 1 september.  Med på vandringen får jag, hör och häpna,  min livskamrat ( än är inte undrens tid förbi!)

Vandringsskorna håller som bäst på att gås in, och planeringen är i full gång!

Jag ser fram mot äventyret med skräckblandad förtjusning!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar