fredag 7 september 2018

Slutar som massör!

Allting har en ände utom snöret som har två :)

Beslutet är nu fattat, jag kommer att sluta massera senast vid årsslutet.
Jag har hållit på i 18 år, och min kropp har nog länge protesterat. Visst jag har lyssnat, men tänkt jag orkar nog lite till... I sommar har jag dock haft riktigt problem med ena axeln, och andra handleden och efter en allvarlig funderare så har jag nu kommit fram till att det är dags att lägga av.

Endast den lymfastimulerande massagen i samband med lipödem/lymfödem behandlingen kommer jag att hålla fast vid, med det blir då i kombination med annan behandling.

För egen del är det många år sedan jag varit på massage. Jag använder mig av bioresonansen för muskelavslappning och smärtlindring, något som jag hoppas också andra vågar testa på.

För trot om ni vill men precis som vid manuell massage så ökar också bioresonansen på cirkulationen i muskler och lymfa och det har samma effekt som massage. Och behandlingen kan dessutom riktas på alla typer av problem. Dessutom kanske man sover under behandlingen.
Något att tänka på? För de som tycker massage är smärtsamt.

Ansiktszonterapin kommer jag också att fortsätta med, eftersom den inte är belastande för min egen kropp, men fotzonterapin kommer också den att avslutas.

De behandlingar jag har kvar hittas på bokningssidan som vanligt https://bioenergica.bokadirekt.se

Nu har jag semester och låter möjligheten att boka massage stå kvar på bokningssidan under semestern.
Men det blir sista chansen att boka för de som vill ha just min massage. Efter semestern plockas den möjligheten bort för gott.
Däremot så finns det många nya duktiga massörer som säkert gärna tar vid där jag slutar?

För min del väntar nya spännande utmaningar efter årsskiftet men det återkommer jag till senare.

Vill samtidigt tacka alla massagekunder för det förtroende ni visat mig under alla dessa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar