onsdag 7 september 2011

Äntligen Höststorm!

Jag hade nästan börjat tvivla på att den skulle infinna sig, den undergörande hösten! Och fortfarande saknar jag den höga klara luften som man brukar kunna känna redan i augusti. Denna sommar har jag för en gångs skull fått medhåll, och fått erfara att jag inte varit ensam om att längta efter hösten! Det känns ju skönt att veta att man trots allt inte är helt udda!
Kanske ska det så småningom sluta rinna svett kontinuerligt längs ryggen? Jag avskyr att alltid vara svettig! Undantag kan ju göras för ett svettigt gympa-pass eller ett härligt bastu-bad. Förövrigt föredrar jag att slippa svettas!
Självklart kan också jag hålla med om att sommaren också har sina ljuvliga höjdpunkter. Härliga ljumma kvällar vill man ju inte gärna avstå ifrån, och i sommar har de varit många. Tyvärr har de stekheta dagarna nästan tagit knäcken på en, arbetet ska utföras också?!
Men nu kära vänner kan man börja njuta av arbetslivet igen! Och livet återgår till det normala! Slut med stressen och jagandet!
Vem bryr sig om att blommorna vissnar, eller gräset torkar? Det är ju precis som det ska vara.
Stormen viner runt knutarna och regnet stänker mot fönstret! Underbart!

Nu får jag äntligen gå i ide!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar